דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יעוץ שיווקי: הרואה ואיננו נראה 

מאת    [ 15/02/2011 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 2043 פעמים ]

לרוב האנשים שעושים שימוש במכונות שונות יש העדפה מאד ברורה: הם רוצים שהמכונה תעבוד בלי שהם יצטרכו לראות את החלקים הפנימיים שלה בעבודה ובלי שהם יצטרכו להבין בדיוק איך היא פועלת. יעוץ שיווקי טוב הוא כמו החלקים הפנימיים של מכונה שפועלת היטב: הם בלתי נראים, הם לא עושים רעש ולא צריך להתעסק איתם כדי שהם ימשיכו לעבוד.

המטרה של יעוץ שיווקי היא שהעסק או החברה שנעזר בשירותי יעוץ שיווקי ישפר את המכירות שלו ואת הנראות שלו. חברות יעוץ שיווקי עוזרות לעסק או לחברה לבנות אסטרטגיה שיווקית, לקבוע מיהו קהל היעד, להבין כיצד לפנות לקהל היעד, להתאים את המוצר ללקוחות ואת הלקוחות למוצר, לכוון את הפרסום למקום הנכון ולהבטיח שהוא ייעשה בצורה הנכונה ועוד. כל הפעולות השונות של יעוץ שיווקי נעשות מאחורי הקלעים של החברה. הכוונה בכך היא שהמוצר והחברה המייצרת ואו משווקת אותו צריכים להישאר בחזית ולא להיות מוחלפים על-ידי חברת הייעוץ. העניין הוא אפילו יותר משמעותי מכך. אף לקוח איננו רוצה לחשוב שהוא קונה מוצר מסוים כי הוא תומרן כדי לרכוש אותו. לקוחות שרואים מוצר שהשיווק שלו בולט לעין יותר מהאיכות שלו עלולים לחשוד שמוכרים להם חתול בשק. שיווק נכון הוא שיווק שאינו בולט לעין, כזה שלא נראה מתאמץ מדי. מוצר שדורש מאמץ אדיר כדי למכור אותו הוא מוצר חשוד. לכן חברת יעוץ שיווקי שעושה עבודה טובה לא משאירה את טביעות האצבע שלה בכל מקום שאפשר לראות אותן אלא מנסה להסתיר את העובדה שהיא נמצאת שם.

כשעובדים עם חברת יעוץ שיווקי ישנו רצון ברור שהעבודה תעשה בצורה חלקה. אם עובדים עם חברת יעוץ שיווקי שמתערבת יתר על המידה, שמעכבת את הפעולה התקינה של החברה ושמערימה קשיים יותר ממה שהיא עוזרת הרי שברור שמדובר בעסקה גרועה. אנחנו רוצים יעוץ שיווקי שיעבוד אבל אנחנו לא רוצים לשמוע אותו עושה הרבה רעש. הפעולה של חברת יעוץ שיווקי צריכה להיות חרישית ומשתלבת בפעילות השוטפת של החברה. לכן אנחנו מדברים על פעולה שקטה של חלקי המכונה – חלקים שלא מרעישים ומציקים הם חלקים שעובדים היטב. אם יש צרימות, חריקות ושאר רעשים שעושים לנו רע באוזן הרי שברור שמשהו במכונה לא עובד בצורה תקינה ושהיא צריכה תיקון. כך גם המצב עם חברות יעוץ שיווקי: אם הן דורשות יותר מדי תשומת לב ויותר מדי השקעה הרי שהן מפריעות לפעולה התקינה של המכונה וצריך להחליף את החברה.

חשוב לזכור שחברת יעוץ שיווקי באה מבחוץ וצריכה להשתלב בתוך המכונה הקיימת. מדובר פה בתהליך שלא תמיד מתבצע בצורה חלקה ואין זה מפתיע. כאשר מכניסים חלקים חדשים למכונה קיימת הנוכחות שלהם עלולה להפריע לפעילות התקינה של המכונה. יתר על כן, מכונה שכבר התרגלה לעבוד בצורה אחת מתקשה לעיתים לשנות את ההרגלים הישנים שלה. זהו עוד היבט של הבלתי נראות של חברת יעוץ שיווקי. על החברה להיבלע בתוך הפעולה הרגילה של המערכת ולשנות את ההרגלים מבלי לעשות מכך הצגה גדולה ודרמטית. כך ניתן להבטיח הצלחה והשגה של התוצאות הרצויות מבחינת שני הצדדים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב